/

2008年8月15日

洛杉機奧運會

原來已經是二十四年前的事了.

那年可能是本港第一次電視直播,年少的音語每天都會在電視旁觀看奧運。

無數熟悉的名字,如 Carl Lewis, 許海峰,李寧,中國女排,Edwin Moses, Daley Thompson等, 音語都是從此屆奧運開始認識。

但在此屆奧運之後,一切都變得不同了。

4 嘉賓題字:

Old Cake 說...

The games and the people have been changed quite a bit since that time.

Carol Lewis could really run. It was fun to watching him doing the long jump.
The guy has trouble in walking nowadays...

中國女排 was very very good. I used to stay home watching them play on TV. Their biggest rivals were the Russia and Cuba back then.

李寧was 30lbs lighter and had lots of hair. hehe

篤篤篤撐 說...

84年8月,
住緊暑期宿舍,
風華正茂
晚晚通宵
完全冇睇過奧運

those were the days

野蠻郡主 說...

以我印象,好似冇咩機會睇到人地d開幕禮,係因為冇興趣定時差呢?我都唔太記得喇!

說...

神奇小子劉亦思?我記得!

我記得以前暑假本來朝朝有卡通片睇
仲要差不多睇到12點做新聞咁上下先做完架
點知就係呢個奧運會搞到我咩都冇得睇
所以呢我其實唔係咁中意奧運會囉!